12 Eylül 2011 Pazartesi

MODA'DA GEZİNTİ


Kadıköy' de okul hazırlıkları son buldu ve tam eve dönerken, keşke Moda'ya gitsek dememle, Moda'da araba park yeri ararken bulduk kendimizi. Çok uzun zamandır gitmiyorduk. Çünkü Melisa halen  kahve keyfi yaparken duran bir çocuk değil. Tek yaptığı tam ağzını açıp karşındakine birşey söyleyecekken, anne ? diye soru sormaya başlayan ya da anne! diyip fikrini söyleyen bir çocuk. Halen eli ayağı durmaz. Birşeylerle başını sürekli belaya sokar. Bir yeri çizilir, biryerini acıtır, morartır, etrafında ki birşeye zarar verir. Bitmez tükenmez sorular ve yorumlar. Artık .... Yeteeerrrrrrrr deme noktasına gelip, huzur istiyorum diye son noktayı koymak istersiniz. Bu durumda olduğunuzu bakışınızdan anlar, gözünüzde yanıp sönen alevlerin dumanları dışarı çıkar, bir an durur gözgöze gelirsiniz. Bu durma anında 1-2 düzenli nefes alırsınız, sonra yeniden durumlar yinelenir. Yine nefesimi tutup, hızına yetişmeye çalışırım. Her keyif bir eziyete dönüşür. Kahvemi yudumlarken okumak istediğim bir iki sayfanın, ilk satırları sürekli bölündüğü için, aynı satırlar birkaç defa okunup, sonradan pes edilir bırakılır.
Moda'da sıradan çaybahçelerini geçtikten sonra, her zaman tercihimiz, kendine özgü bir havası olan yolun sonunda ki Kemal'in yeri...
Moda'da tek uğrak yerimiz.

Kitabımın kahveme eşlik etmesini çok isterdim ama  :(

Sadece bize doğal olarak sunulan manzaraya doyduk, yine 100'e yakın fotoğraf. Ama sadece benim hoşuma gidenler....

Mavi-siyah-beyaz versiyonu

Yeşil-siyah-beyaz versiyonu



Kemal'in yeri iki kat. Alt kat yeni açılmış sanırım. Daha tenha, daha romantik..

Küçük bir su fıskiyesi, tam önünde masa ve ağaçların arasından deniz manzarası.


Kahve keyfi, dur dokunma , parmağını sokma, suyumu içme , uzaklaşma, dikkat et, limonata devrilecek, çarpma gibi sözler eşliğinde son buldu. Kalktık, ve moda iskelesine doğru yürüdük. Bu arada ben biraz mesafeyi açarak yürümek istedim, biraz olsun mola verebilmek için...:)

Moda parkında mola verdik. Ben bir köşede bir bankta otururken, Melisa sallanmakta , baba da  yakınlarında, bu esnada kitabımdan epey bir sayfa okudum. Geçen yazımda ki yaprak fotoğraflarını çektim.

Biraz toparlandım, parktan çıkıp, kuşlara yem verdik. Öğleden sonra piknik yapmak için , alışveriş yaprık ve piknik alanımızın yolunu tuttuk. Cumartesi günleri Pazar günlerinden kesinlikle daha rahat oluyor. Her yer bomboştu. İnsan sesi, görüntüsü olmadan ormanda sakin bir şekilde oturduk. Yine kitabımdan bir kaç sayfa okuyabildim. Herşeye rağmen güneşli bir gündü , ama sonbahardı.





22 yorum:

cafenoHut dedi ki...

Manzaralar harika... Beşiktaş'da oturuyorum ama bazen 10 -15 gün denizi bile görmüyorum. Yarın akşam iş çıkışı sahile ineceğim bak burada yazıyorum:))

okuyan dedi ki...

Moda'yı çok severim. Ne zamandır gitmemiştim, fotoğraflar çok iyi geldi.
Teşekkürler:)

Semi`nin Mutlu Elleri dedi ki...

Ne güzel kareler böyle...Yaşadıklarınızı ben de iki sevimli oğlanla sıkça yaşıyorum. Yaz ayları onların sürekli havadan sudan tartışmalarıyla kabusa dönebiliyor. Tatiller de dahil:) Bugün okulun ilk günüydü, servis dışıydım, sadece dinlenip yazın yorgunluğunu atmaya çalıştım:)))

Selin Ergeçer dedi ki...

Ne kdr guzel fotograflar,icim acildi bakarken :))

Sihirli Günce dedi ki...

Denize karşı kahve içmek yine de iyi gelmiştir eminim..Görüntüler ne kadar iç açıcı:)))

zero dedi ki...

Az daha büyüsün, alsın kitapların tadını, iyice bir çeksin içine... İşte o zaman anlayacak annesini ve bence o zaman kurulacak yanındaki sandalyeye, elinde kendi kitabı... Zero demişti dersin:) Moda harika, özellikle de sakinken... Ama piknik yeriniz de öylemiş:)

elif-kayra dedi ki...

hiç gitmedim nasıl olduda bu güzel yeri atlamışım,
o çocukların huzursuzluğu hep var napalım :))alıştık artık

Deli Anne dedi ki...

Ah Zeynep'im sendeki de büyük cesaret.. hiç çocukla kitap, kahve keyfi olur mu? O devamlı tacizler hiçbiriş yapmazken bile çileden çıkartabiliyorken beni:) Hepsi böyle demek ki.. Selim'de kurt gibi kaynar ve devamlı -anne bak, anne bak.. der parka götürürsün, git karış çocuklara değil mi, yok, her hareketi milim milim bana göstermeye uğraşır.. bu sıra bu işe çok takıntılıyım.. bir post çıkar.. keseyim iyisi mi:)

Tibetin annesi dedi ki...

desene yanında kitap okumaya daha çok var, Melisa'nın daha büyük olduğunu düşününce :(
Moda ne güzel yer gerçekten...

Tuna dedi ki...

Benim oğlum da o yaşlarında bırak kitap okutmayı beni kimseyle konuşturtmazdı.Karşımdakiyle aramıza girer ben sağa o sağa, ben sola o sola görmemi bile engellemeye çalışırdı.Hızını alamazsa eliyle ağzımı kapatırdı, onu dinleyeyim diye.Zeynepcim,içinde olduğunda hiç kolay değil biliyorum ama zaman zannettiğinden de hızlı geçiyor.O gün özlediklerimi şimdi yapabiliyorum ama şimdi de başka şeyler var olmasını istediğim.Onun için boş ver .Bugün yalnızca iki sayfacık mı olsun ya hiç olmasaydı.Keyif keyiftir :))

Elifinelizi dedi ki...

Canım benim ne güzel fotoğraflar.
Enerjik Melisa ve kahve keyfi
hmmmmm bana pek muhteşem ikili gibi gelmedi hihihiii

sayende az önce içtiğim kahveyi Moda da içimiş oldum süpersinnn

Meyra dedi ki...

fotoğraf harika gören gözüne ve eline sağlık canım..Melisa okula başlayınca düzelecekmiş gibi bir his var içimde,seni daha az yoracak bence;)

Selma Er dedi ki...

Çok eski bir Kadıköy'lü olarak Mıda'nın eski hallerini de bilirim.Ortaokul ve Liseyi de Moda'da Kadıköy Kız Lisesi'nde okudum.Fotoğraflarınızı görünce Moda'daki o güzel yıllarım geldi aklıma.Hepsi çok güzel..Keyfiniz bol olsun..

laleninbahcesi dedi ki...

Gamse , değil beni kimseyi konuşturmazdı... Bir kez arkadaşım kahve içmeye gelmişti... Ben mutfağa geçtim kahve yapmaya, aradan bir süre geçtikten sonra arkadaşım imdaaattt , beni kurtar diye bağırdı... Bir gittim , sandalyeyi dizinin dibine çekmiş kadının oturmuş, bombardımana başlamış:))
Moda'da Gizli Bahçe'yi henüz keşfetmediyseniz sırf ambiansı için bir kez gitmenizi öneririm...

tülin dedi ki...

Melisa yı 2 ile çarpıp önüne koysalardı ??Yaşları yakın iki erkek çocuğu yani...İyi ki büyümüşler,şimdi benim yaramazlıklarıma katlanıyorlar,oh olsun :)

Moda hep özel,hep güzeldir benim için de.Çok uzun zaöam oldu gidip gezemeyeli.
TEşekkür ederim canım.

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Zeynepcim Moda daki o cafeyi ben de çok seviyorum , galiba aynı masada oturmuşuz bir farkla ;ben uzun uzuzn kitap okudum yanında çay-kahve yudumlarken:)))))

olsun Melisacık da yapacak bunları , biz yapmadık mı...annemiz sormalı;)

Aslı dedi ki...

Moda'yı çok severim.Bu fotograflarda öyle iyi geldiki..

CEPAYNASI dedi ki...

İstanbul'da yaşamak...bunun için güzel işte...her köşesi ayrı güzelliklerle dolu...

özlemişim İstanbul'u....fotoğraflar süper:)

sevgiler....

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

nohutcum, indin mi sahile.

Cep aynası; İstanbul'un tadı paylaştıkça artıyor, bende bunu farkettim.

Aslı, bende çok seviyorum, en yeşil ilçelerden biri.

Natalicim, eskiden de pazar kahvaltılarına giderdik, bak eskiden diyorum, kim yokken bil bakalım... gerçi şimdide güzel , biz de yaptık tabi, ama bu kadar mı onu bilemiyorum.

Tülincim, zaten iki çocukları olanları anlamakta çok zorlanıyorum.

Lale hn. gizli bahçe nerede acaba. bir daha ki sefere kahveye oraya gitmek isterim.

Selma hn. Merhaba. hatıralarınızı size hatırlattıysam ne mutlu bana.

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Meyracım, bende öyle umuyorum, aslında biraz büyümüş havasında ve kendinden emin.

Elifcim, o gün çok enerjikti. mutlu bir çocuk, en azından huysuz değil. o hiç çekilmezdi. en azından kahvemi soğutmadan içebildim, kitabımı da koklayabildim.

Tunacım, aslında hiç büyümesin istiyorum, hep böyle kuzu kalsın.

tibet'in annesi; ben daha bu sene başından beri başladım, ama sadece o uyuyunca. çünkü 9'da yatmaya başladı.

Deli annem, kaynıyor lafı tam bize.
sende iki tane var , düşünemiyorum bile.

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

elif-kayra, mutlaka gidin, hemde oğlunuzla birlikte, size de bu yıllardan bir hatıra kalsın:)

Zero, o piknik yerini hep tercih ediyoruz. Beni taklit ettiği için şanslıyım. O yüzden kitap okumaya başlayacağına eminim. Bu sene güneşlenmeye başladı çünkü..

sihirli günce, gelmez olur mu? iyiydi tabi. birde içime hapsettim, bir hafta boyunca orayı düşündüm durdum.

Seminin mutlu elleri; sanırım evdesiniz, ev boşken tadını çıkarmanın tadına ne zaman varıcam. ama çalışmayı da bırakmak istemiyorum. ikilemdeyim.

Selincim merhaba, beğenmene sevindim :)

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

sevgili okuyan, beğenmene sevindim, tüm fotoğraflar yok burada aslında . birkaçı var. aslında hepsine birden bakınca anlamlı geliyor bana.